Gomax Dragon 50cc EURO4

Klik hier voor productbeschrijving
Voordeel: € 199,05
Adviesprijs: 1.999,00
Onze prijs: 1.799,95
(incl opties en BTW)

Kies uw custom Brommer opties

Bekijk alle opties
Totale prijs:
1.574,00
(incl. uw geselecteerde opties en BTW)
Of betaal 3x 614,98 via logo iDEAL IN3
Helaas uitverkocht!

Alternatieve Brommer

  • (Brommer) omschrijving

    Gomax Dragon 50cc EURO4

    Zoek je een mooie schakelbrommer die op een echte motor lijkt? Dan moet je de Gomax Dragon kopen! Je krijgt heel veel brommer voor weinig geld, en bovendien rijdt hij ook fantastisch leuk. Hij is zuinig, degelijk, en hij kent een luxe en complete uitrusting.

    Een klein ‘monster’

    Wellicht komt het model je enigszins bekend voor en dat kan goed kloppen want de Gomax Dragon is namelijk geïnspireerd door de Ducati Monster en de Honda MSX. Voor wie het merk Ducati nog niet kent… Ducati is een bekend Italiaans motorfietsmerk met een pittig prijskaartje. Het merk is ongeveer tegelijkertijd gestart met Vespa in de jaren 40 van de vorige eeuw. Het rode buizenframe onder de tank, het model van de tank, de vormgeving van het voor- en achterspatbord, en het stuur komen behoorlijk overeen met het Ducati Monster. Het iets compactere wielformaat en de koplampunit lijken weer sprekend op die van de Honda MSX. Een mix dus van 2 prachtige machines!

    Prachtige looks en een stoer uiterlijk

    De Gomax Dragon ziet er niet alleen fantastisch en stoer uit maar is ook fraai afgewerkt en zit goed en stevig in elkaar. Wanneer je plaats neemt op het zadel ben je meteen verkocht! Het rijden op deze brommer is minstens zo leuk want de bediening is eenvoudig en hij ligt heerlijk op de weg. Je moet wel schakelen, maar dat is snel geleerd. Schakelen is hetzelfde als bij een motor. De eerste versnelling is naar beneden en de rest naar boven toe.

    Het dashboard is geheel digitaal vormgegeven en is zeer compleet. Naast een digitale kilometerteller en digitaal klokje, is er ook een digitale toerenteller, en dat is op een schakelbrommer natuurlijk onmisbaar.

    Eigenlijk hoeven we niet veel over het design te vertellen want het model spreekt voor zichzelf. Zijn looks zijn stoer, robuust, volwassen, sportief, en pittig. Zijn prestaties sluiten hier helemaal op aan. Rijden op deze Gomax brommer is en blijft leuk, niet alleen om te zien maar ook om er op te rijden.

    Luxe eenpersoons schakelbrommer

    De Gomax Dragon aka Monster kun je een luxe eenpersoons schakelbrommer noemen. Je kunt er met 2 personen op zitten, maar dat is wat aan de krappe kant. Hij is wel uitgerust met voetsteps voor de passagier, dus in feite moet het wel kunnen. Een greep achterop ontbreekt, dus je moet de bestuurder wel goed vasthouden. Luxe is hij zeker, want hij zit goed, rijdt goed, en is van alle gemakken voorzien.

    Rijke uitrusting

    Naast een digitaal dashboard inclusief toerenteller en tripmeter, beschikt de Gomax Dragon 50cc schakelbrommer ook over 2 wave schijfremmen. Zowel op het voorwiel als achterwiel is een geventileerde remschijf aanwezig welke de sportieve uitstraling versterkt. Alleen de duurdere brommers en scooters zijn voorzien van een remschijf op het achterwiel in plaats van een trommelrem. De Gomax Dragon is zeker niet de duurste, maar wel voorzien van een luxe remschijf op het achterwiel. Een remschijf heeft voordelen ten opzichte van een traditionele trommelrem. Je beschikt over meer remkracht, en hoeft geen remtrommel uit elkaar te halen om het remstof te verwijderen.

    Snel en degelijk

    De zuinige en efficiënte 4-takt motor is uitgerust met een kickstart en elektrische start. Je kunt de motor dus starten met een druk op de knop. Het blok levert een maximaal vermogen van 3pk wat boven gemiddeld ligt.

    De Gomax Dragon is een bromfiets wat betekent dat hij 45 kilometer per uur rijdt. In Nederland mag een 50cc brommer niet harder kunnen volgens de wet. Van origine kan Gomax Dragon een stuk sneller want in het land van herkomst zijn er geen regels. De Dragon kan namelijk zonder de begrenzing die in Nederland verplicht is, zo’n 85 kilometer per uur rijden! Het frame, de remmen, en het motorblok zijn hierop dus gebouwd. Dat maakt deze prachtige schakelbrommer dus extra degelijk, zeker wanneer je er maar slechts 45 kilometer per uur mee rijdt.

    Grote tank bovenop

    De grote tank kan 11 liter brandstof (Euro95) herbergen. Ook dat is bovengemiddeld, en een praktische bijkomstigheid, want als je gemiddeld 1 op 35 zou rijden, dan kun je een kleine 400 kilometer afleggen op 1 tank! Het verbruik hangt echter wel af van de rijstijl, bandenspanning, het gewicht van de bestuurder en passagier, de tegenwind, route, en ga zo maar door.

    Schakelen met de voet

    Zoals bij iedere schakelbrommer schakel je met de linkervoet, en koppel je met de linker hendel op het stuur. Bij een niet-schakelbrommer zou deze hendel de rem vertegenwoordigen. Natuurlijk heb je 2 remmen, en de rem die bij een andere brommer op het stuur links zou zitten, zit nu rechts bij de rechtervoet. Eigenlijk precies zoals bij iedere motorfiets ook het geval is. Schakelen gaat bijzonder soepel, en onderin dus bij lage toeren, heb je ook voldoende kracht. Je hoeft dus niet veel toeren te maken om lekker door te kunnen rijden. Dat maakt de Dragon ook zuinig qua brandstofverbruik.

    Uitstekende vering en wegligging

    De wegligging en de vering zijn van uitstekende kwaliteit en doen bijzonder goed hun werk. De voorvork is van een upside-down type, en laat samen met de mono-shock vering op de achterbrug, de schakelbrommer soepel veren.

    Gomax Dragon kopen

    Wil je een fantastische leuke brommer rijden dan moet je zeker de Gomax Dragon kopen. Deze brommer lijkt sprekend op een motor. Sterker nog, hij lijkt bijzonder veel op een 800cc Ducati Monster maar dan met iets kleinere wielen!

    Schakelbrommer leasen

    Leasen kan ook want deze Gomax schakelbrommer kun je ook kopen op afbetaling. Afbetalen kan in 12, 24, 36, 48, 60, en 72 termijnen, en bij daarbij is hij meteen van jou! Zelfs extra’s waaronder een helm of slot kun je meenemen in de lease. Voor een paar tientjes per maand kun je dus een bijzondere schakelbrommer rijden!

    Terug naar de Brommer
  • Technische (Brommer) specificaties

    Gomax Dragon 50cc 4-takt EURO4

    Motor - 50cc 4-takt
    Koeling - Luchtgekoeld
    Voorband - 12 inch
    Achterband - 12 inch
    Voorrem - Schijfrem
    Achterrem - Schijfrem
    Brandstof - 95 ongelood verbruik - 1L : 35 km
    Tankinhoud - 12 Liters
    Gewicht - 102 Kilo
    Elektrische start
    Uitvoering - 45 km/h

    Levertijd - +/- 2 weken 
    Garantie - 2 jaar

    Terug naar de Brommer
  • Brommer reviews (2)
    Gomax Dragon 50cc EURO4
    Recensie 1 tot en met 2 (van de 2 recensies). Pagina:  1 
    Toegevoegd op: donderdag, 03 oktober 2019
    Deze scooter lijkt niet alleen op een motor, het frame is er ook voor gemaakt. Ik snap niet dat iemand de Dragon-E bestelt in 25 versie, hier moet je mee scheuren toch? Jammer dan van de garantie, ik liet ‘m gelijk opvoeren. Thx F&F dat jullie dit ook doen!
    Beoordeling: [5 van de 5 sterren]
    Toegevoegd op: dinsdag, 05 februari 2019
    Echt goed, winter mee doorgereden zonder problemen en altijd veel bekijks mee!
    Beoordeling: [5 van de 5 sterren]
    Terug naar de Brommer
  • Rekenvoorbeeld Lease

    Let op, minder rente betalen? Je kunt deze lening boete vrij aflossen. Het "totaal door u te betalen bedrag, kan verlaagd worden, wanneer u versneld aflost. Los de lening zo snel mogelijk af om geld te besparen.

    Terug naar de Brommer

    Contante waarde Totale kredietbedrag Jaarlijks kosten-percentage Debet rentevoet(vast) Termijn bedrag per maand Duur krediet overeenkomst Totaal te betalen bedrag
    -----,-- -----,-- 12% 12% -----,-- 12 -----,--
    -----,-- -----,-- 12% 12% -----,-- 18 -----,--
    -----,-- -----,-- 12% 12% -----,-- 24 -----,--
    -----,-- -----,-- 12% 12% -----,-- 36 -----,--
    -----,-- -----,-- 12% 12% -----,-- 48 -----,--
    -----,-- -----,-- 12% 12% -----,-- 60 -----,--
    Terug naar de Brommer
  • Bereken uw Lease bedrag zelf

    Bereken lease maandbedrag:

    Bereken nu!
    Terug naar de Brommer